Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Nordic Care Lab / Nordic Shopping Lab
Jane Addams Vej 6
2450 København SV
CVR nr.: 38838814
Telefon: 23666478
E-mail: 

 

Betaling

Nordic Care Lab modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

 

Levering

Nordic Care Lab tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpris er altid 0 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer sendes med DAO.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice på kontakt@nordiccarelab.dk.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 2-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
 

 

Anvendelse

Det er ikke tilladt for personer under 18 år at anvende vores hårfjerner. Hvis du er under 18 år, kan du købe den som en gave til en person, du kender, men ikke selv anvende den.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Nordic Care Lab vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Nordic Care Lab
Jane Addams Vej 6
2450 København SV
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Tilfredshedsgaranti

Vi tilbyder alle vores kunder 100 dages tilfredshedsgaranti, så du uden bekymring og risikofrit kan afprøve vores produkter. Oplever du ikke resultater, så får du penge tilbage.

Hvis du ønsker at benytte dig af dine 100 dages tilfredshedsgaranti, så skal du først og fremmest kontakte os på kontakt@nordiccarelab.dk.

 Sådan gør du:

  1. Benyt vores produkt i min. 75 dage fra leveringsdatoen, men ikke mere end 100 dage.
  2. Oplever du ingen resultater efter regelmæssig brug, så skriv til os på kontakt@nordiccarelab.dk.
  3. Efter godkendelse returnerer du produktet i originale emballage ved at anvende en sporbar leverandør som eksempelvis DAO. Dette skal ske maksimalt efter 110 dage fra din købsdato til vores adresse, du vil få oplyst via e-mail. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering.
  4. I tilfælde af at du ikke har benyttet produktet minimum én gang ugentligt i løbet af de 75 dage, gælder vores tilfredshedgaranti ikke. Vores produkt virker - det er bare vigtigt, at du benytter det. Du bedes derfor om at vedhæfte før- og efter-billeder, som dokumenterer, at vores produkt ikke har virket for dig. Det skal være tydeligt (kunne dokumenteres), at du har taget før-billedet i begyndelsen af din behandling. Hvis dit krav i forbindelse med garantien er ulæseligt eller ufuldstændigt anses dette for ugyldigt. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering.

Forbrugerombudsmanden skriver følgende om returnering af brugte varer: 

"Sælgeren har dog ret til at kræve, at du betaler for den værdiforringelse, brugen af varen har medført."

Derfor skal du være opmærksom på, at du formentlig ikke får det fulde købsbeløb tilbage, når du har afprøvet produktet i en længere periode. Du får dog oftest mere end 50% tilbage, hvis produktet er i god stand. Se mere om vores tilfredshedsgaranti her.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres.

Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.


Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på . I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Ønsker du at sende varen retur til os, så skal du sende varen til:
Nordic Care Lab
Jane Addams Vej 6
2450 København SV

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, hvor plomberingen er brudt.


Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering.

Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.


Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: